To måneder med Corsentials

Nu har jeg tilbragt et par måneder i selskab på eksperimentel kur med kosttilskuddet Corsentials. Det har været en positiv oplevelse, men jeg ved ikke, om fremskridtene skal tilskrives kosttilskuddet alene eller andre tiltag, jeg ikke kunne lade være med at foretage. Men lad os se på data.

Ifølge de udleverede og publicerede salgsmaterialer skulle Corsentials ud over at afstresse også øge kropsstyrken ved at give større muskelmasse og mindre fedtmasse. Resultatet skulle blive en regulering af hormonbalancen, især for os på 30+, til vor ungdoms niveauer, og det samme skulle gælde resten, inkluderet slankere krop og øget overskud i hverdagen. Altså en slags foryngelseskur.

Jeg har holdt nøje opsyn med de kropsparametre, som min badevægt kan måle, nemlig legemsvægt, fedtprocent, væskeprocent, muskelmasse i % samt knoglemasse. Hvis man fifler lidt på indstillingerne på vægten, ser man, at ungdommelighed har at gøre med lav fedtprocent, høj væskeprocent (f. eks. i form af fugtigere hud), høj muskelmasse, høj knoglemasse. Hvis Corsentials skal virke foryngende, skal man forvente at observere følgende:

  1. Vægttab
  2. Faldende fedtprocent
  3. Stigende væskeprocent
  4. Stigende muskelmasse
  5. Stigende knoglemasse

Måske man skulle lade tallene tale for sig selv. Nedenstående figurer er mine kropsmål på de fem parametre i en periode fra 18. oktober 2015 og frem til i dag. Der er skraveret med blåt for perioden under kuren.

legemsvaegt fedtprocent muskelmasse vaeskeindhold knoglevaegt

Som det kan ses, var der allerede fra tiden omkring 1. marts gang i en positiv udvikling med vægttab o.s.v., dog afbrudt af øget vægt som følge af sommerferien, hvor jeg spiste mere og motionerede mindre. Corsentials har tydeligvis ikke påvirket udviklingen negativt; sammenlignet med andre perioder forinden lader der til at være en relativt større “foryngelse” under kuren. Under kuren har jeg også udøvet mere idræt (aikido, cykling, vægttræning, løb, lidt svømning) og ligger på mellem 2 og 2,5 timer om dagen i perioden. De kraftige “peaks” i kurverne for muskelmasse falder sammen med målinger taget dagen efter meget lange cykelture (over 60 km).

Hvad der end kunne genereres af energioverskud, blev det bare brugt på at krudte mere af, altså dyrke mere idræt. Derfor følte jeg mig de første mange uger ikke specielt friskere, men inden for de sidste 2 uger har jeg ikke haft så megen brug for at hvile mig efter megen idræt.

Da jeg løb tør for skælshampoo på kurens anden måned, undlod jeg at anskaffe mig en ny flaske af slagsen, bare for at observere, om Corsentials også havde en virkning på det felt (jeg danner mere skæl under stress). Der skulle gå et par uger, før de første skæl dryssede ud fra håret, men det lå langt fra de kaskader, som plagede mig i årene før brugen af specialshampoo. Men hårskæl har plaget mig særligt siden 20-erne, så jeg forventede heller ikke mirakler på det plan. Nu har jeg købt en skælshampoo, men jeg kan ikke udelukke, at der faktisk havde fundet en forbedring af min hovedbunds fugtighed sted under kuren.

Henvisninger

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *